IMG_7125.JPG

Fondator Ray of Light Montessori

Educator Montessori AMI 0-3 ani

AURA COSTACHE

Am început această călătorie acum 8 ani după ce fiul meu, Filip, s-a născut. Atunci m-am înscris ca voluntar la o grădiniță Montessori și după primele zile în care am stat alături de copii am știut că să fiu educator este vocația mea. Pasiunea mea a devenit cariera mea și acum sunt devotată să ajut la conștientizarea dezvoltării educației timpurii.
 

Relația cu cei mici mă încarcă cu energie, iubire, bucurie și poftă de viață. De aceea sunt datoare să le ofer ceva la rândul meu. La gradiniță stabilesc cu ei prima relație de atașament în afara mediului familial și punem bazele încrederii de sine prin încurajarea explorării într-un mediu autentic, construit cu mare atenție și cu mare drag, care le oferă independență, atât de necesară dezvoltării lor armonioase ca oameni.

 

Cu emoție și cu mare bucurie am pornit proiectul Ray of Light Montessori care îmi doresc să ridice standardele de profesionalism în sfera Montessori din Romania. 

WhatsApp Image 2022-09-11 at 1.02_edited

Fondator Ray of Light Montessori

Educator Montessori AMI 3-6 ani
Profesor pentru învățământul preșcolar și primar (în formare)

ELENA TOMA

Întâlnirea mea cu educația timpurie a fost pe cât de plină de sens, pe atât de neașteptată, încât mi-a schimbat planul de a urma o carieră în învățământul universitar. Totul a pornit dintr-un loc al încântării și al uimirii, atunci când am observat că pot răspunde instinctiv unor nevoi esențiale ale copiilor și că ei se simt văzuți în relație cu mine, creându-se între noi un spațiu al bucuriei, afecțiunii și încrederii.

Între timp am adăugat intuiției studiu, reflecție, multe ore de observare și practică la clasă, astfel încât mi-am îmbunătățit activitatea de pedagog. A devenit limpede pentru mine că rolul adultului este de a-l însoți pe copil în devenirea sa, ajutându-l cu dragoste și pricepere să-și atingă potențialul natural. De asemenea, una dintre cele mai prețioase surse de învățare și creștere personală și profesională o reprezintă experiențele și situațiile cu copiii, căci acestea mă motivează să depun efortul de a fi mereu cea mai bună versiune a mea.

Educația timpurie este, astfel, un loc propice pentru a mă exprima autentic și pentru a-mi aduce contribuția la crearea unei lumi mai prietenoase și sigure. În acord cu valori pe care le apreciez și pe care le consider repere sănătoase, alături de oameni de încredere, cu viziune complementară mie, am pus bazele proiectului Montessori Ray of Light, care are scopul de a contribui la propagarea educației de calitate în România și de a o face accesibilă oamenilor care rezonează cu ea. Pentru mine este un demers cu multă semnificație, pe care o pot exprima pe scurt făcând apel la următoarea frază: ”Dacă aprinzi o lampă pentru altcineva, îți luminează și propria cale.” (Buddha)

WhatsApp Image 2022-09-11 at 10.45_edite

Psihoterapeut practicant 

Educator Montessori AMI 0-3 ani

REBECA PIROȘCĂ

Mă simt fascinată de noi oamenii, de cum continuăm să creștem și să ne dezvoltăm, de potențialul pe care îl avem să înflorim la orice vârstă, atunci când ne găsim mediul prielnic. Educația timpurie, pentru mine, a deschis portița spre această lume. A lucra cu puii de om a fost și continuă să fie o cale de a mă înțelege eu pe mine; de a-mi recunoaște ”hotarele” și de a mi le lărgi.
 

Continui să învăț alături de copii să mă bucur de aici și acum; să rămân prezentă, consecventă și conectată la nevoile celorlalți și la propriile nevoi. Să îmi permit spontaneitate, să primesc imprevizibilul cu încredere și curiozitate. Să fiu mai mare, mai puternică, înțeleaptă și blândă; să preiau controlul, să port de grijă cu fermitate atunci când este necesar.
 

Grija de copii este o oportunitate ce mă poate transforma pe mine ca adult, atunci când e făcută cu asumare și intenționalitate. Mă simt onorată să pot continua această muncă, nu doar alături de copii, ci și de alți adulți care au, la rândul lor, propriile procese de devenire.