top of page
IMG_7125.JPG

Fondator Ray of Light Montessori

Educator Montessori AMI 0-3 ani

AURA COSTACHE

Am început această călătorie acum 8 ani după ce fiul meu, Filip, s-a născut. Atunci m-am înscris ca voluntar la o grădiniță Montessori È™i după primele zile în care am stat alături de copii am È™tiut că să fiu educator este vocaÈ›ia mea. Pasiunea mea a devenit cariera mea È™i acum sunt devotată să ajut la conÈ™tientizarea dezvoltării educaÈ›iei timpurii.
 

RelaÈ›ia cu cei mici mă încarcă cu energie, iubire, bucurie È™i poftă de viață. De aceea sunt datoare să le ofer ceva la rândul meu. La gradiniță stabilesc cu ei prima relaÈ›ie de ataÈ™ament în afara mediului familial È™i punem bazele încrederii de sine prin încurajarea explorării într-un mediu autentic, construit cu mare atenÈ›ie È™i cu mare drag, care le oferă independență, atât de necesară dezvoltării lor armonioase ca oameni.

 

Cu emoÈ›ie È™i cu mare bucurie am pornit proiectul Ray of Light Montessori care îmi doresc să ridice standardele de profesionalism în sfera Montessori din Romania. 

WhatsApp Image 2022-09-11 at 1.02_edited

Fondator Ray of Light Montessori

Educator Montessori AMI 3-6 ani
Profesor pentru învățământul preÈ™colar È™i primar (în formare)

ELENA TOMA

Întâlnirea mea cu educaÈ›ia timpurie a fost pe cât de plină de sens, pe atât de neaÈ™teptată, încât mi-a schimbat planul de a urma o carieră în învățământul universitar. Totul a pornit dintr-un loc al încântării È™i al uimirii, atunci când am observat că pot răspunde instinctiv unor nevoi esenÈ›iale ale copiilor È™i că ei se simt văzuÈ›i în relaÈ›ie cu mine, creându-se între noi un spaÈ›iu al bucuriei, afecÈ›iunii È™i încrederii.

Între timp am adăugat intuiÈ›iei studiu, reflecÈ›ie, multe ore de observare È™i practică la clasă, astfel încât mi-am îmbunătățit activitatea de pedagog. A devenit limpede pentru mine că rolul adultului este de a-l însoÈ›i pe copil în devenirea sa, ajutându-l cu dragoste È™i pricepere să-È™i atingă potenÈ›ialul natural. De asemenea, una dintre cele mai preÈ›ioase surse de învățare È™i creÈ™tere personală È™i profesională o reprezintă experienÈ›ele È™i situaÈ›iile cu copiii, căci acestea mă motivează să depun efortul de a fi mereu cea mai bună versiune a mea.

EducaÈ›ia timpurie este, astfel, un loc propice pentru a mă exprima autentic È™i pentru a-mi aduce contribuÈ›ia la crearea unei lumi mai prietenoase È™i sigure. În acord cu valori pe care le apreciez È™i pe care le consider repere sănătoase, alături de oameni de încredere, cu viziune complementară mie, am pus bazele proiectului Montessori Ray of Light, care are scopul de a contribui la propagarea educaÈ›iei de calitate în România È™i de a o face accesibilă oamenilor care rezonează cu ea. Pentru mine este un demers cu multă semnificaÈ›ie, pe care o pot exprima pe scurt făcând apel la următoarea frază: ”Dacă aprinzi o lampă pentru altcineva, îÈ›i luminează È™i propria cale.” (Buddha)

WhatsApp Image 2022-09-11 at 10.45_edite

Psihoterapeut practicant 

Educator Montessori AMI 0-3 ani

REBECA PIROȘCĂ

Mă simt fascinată de noi oamenii, de cum continuăm să creÈ™tem È™i să ne dezvoltăm, de potenÈ›ialul pe care îl avem să înflorim la orice vârstă, atunci când ne găsim mediul prielnic. EducaÈ›ia timpurie, pentru mine, a deschis portiÈ›a spre această lume. A lucra cu puii de om a fost È™i continuă să fie o cale de a mă înÈ›elege eu pe mine; de a-mi recunoaÈ™te ”hotarele” È™i de a mi le lărgi.
 

Continui să învăț alături de copii să mă bucur de aici È™i acum; să rămân prezentă, consecventă È™i conectată la nevoile celorlalÈ›i È™i la propriile nevoi. Să îmi permit spontaneitate, să primesc imprevizibilul cu încredere È™i curiozitate. Să fiu mai mare, mai puternică, înÈ›eleaptă È™i blândă; să preiau controlul, să port de grijă cu fermitate atunci când este necesar.
 

Grija de copii este o oportunitate ce mă poate transforma pe mine ca adult, atunci când e făcută cu asumare È™i intenÈ›ionalitate. Mă simt onorată să pot continua această muncă, nu doar alături de copii, ci È™i de alÈ›i adulÈ›i care au, la rândul lor, propriile procese de devenire. 

bottom of page