Programele noastre

comunitateababy (2).png

Comunitatea baby
1-3 ani

Copiii foarte mici au o dorință înnăscută de a se îngriji de propriile nevoi. În comunitatea Baby  privim copilul ca pe un individ, permițându-i să-și stabilească propriul ritm în căutarea independenței. Componentele necesare pentru o dezvoltare armonioasă în comunitatea Baby includ un mediu pregătit, oferirea de activități cu sens și finalitate și colaborarea dintre părinți și educatori.
 

Programul este conceput pentru a favoriza dezvoltarea cognitivă a copiilor, achiziția și dezvoltarea limbajului, dezvoltarea motricității fine și grosiere și a coordonării mână-ochi. De asemenea, prin prezența caldă și conținătoare în relație cu cei mici, membrii echipei educaționale susțin dezvoltarea abilităților sociale și a capacității de auto-reglare emoțională și promovează autonomia.
 

Rafturile joase oferă activități alese cu grijă, care sunt întotdeauna accesibile, atractive, sigure și potrivite vârstei și abilităților copiilor. Cu ajutorul activităților de viață practică, cei mici învață să se îngrijească de propriile nevoi, clădindu-și astfel independența funcțională. Zona de bucătărie include un loc unde copiii contribuie la pregătirea gustărilor și a micului dejun.

Aceste activități de gătit aduc un imens aport senzorial și le oferă copiilor șansa să mânuiască instrumente reale pentru un scop real. Lecțiile de „grație și curtoazie” sunt practicate zilnic pentru a-i ajuta copiii să învețe să observe și să țină cont de nevoile celorlalți.

Art Class
casacopiilor (2).png

Casa copiilor
3-6 ani

Copiii înainte de vârsta de șase ani au o plasticitate mentală extraordinară. Ei au capacitatea de de a absorbi și încarna toate informațiile și conceptele din mediul în care trăiesc. În comunitatea de 3-6 ani susținem motivația naturală a copilului pentru independență, incurajandu-l să facă alegeri conștiente cu privire la activitățile pe care le preferă, pe baza intereselor sale. 
 

În Casa Copiilor, mediul pregătit este împărțit în cinci arii: viață practică, limbaj, senzorial, matematică, și aria de artă, știință și activități culturale. Activitățile de viață practică îi permit copilului să-și perfecționeze abilitatea de a se îngriji de propriile nevoi și de nevoile mediului.

Activitățile senzoriale susțin rafinarea simțurilor, astfel încât copilul devine capabil să sesizeze și să aprecieze diferențe din ce în ce mai fine în calitățile obiectelor. Ne referim aici la nuanțe, volume, texturi, stimuli olfactivi și altele. Aria de limbaj este concepută pentru a susține îmbogățirea vocabularului și pentru a încuraja scrierea și citirea. Zona de matematică oferă experiențe matematice concrete, care se bazează pe interesul natural al copilului în numărare, și introduce o înțelegere a sistemului zecimal și a proceselor de adunare, scădere, înmulțire și divizare.

Materialele Montessori au fost proiectate astfel încât să ofere experiențe concrete, pe baza cărora copiii să poată înțelege noi concepte și să ajungă să stăpânească noi abilități. 

 

Prin exercițiile de „grație și curtoazie” și prin interacțiunile zilnice din clasă, îi susținem pe copii în procesul de a învăța să gestioneze diverse conflicte și situații tensionate și să acționeze politicos în diverse situații. Rezultatul este o comunitate coezivă de copii din ce în ce mai conștienți de propriile decizii și acțiuni. 
 

Aria de artă, știință și cultură întregește celelalte arii, ajutându-l pe copil să cunoască lumea și sub aspect cultural, istoric, științific și să se integreze locului și timpului în care trăiește.