top of page
Caută

Secretele unei clase Montessori: Mintea absorbantă

Mintea absorbantă este precum un set de brațe larg deschise: ea se manifestă prin disponibilitatea și rapiditatea cu care copiii preiau informații din mediul înconjurător. Pe de altă parte, perioadele sensibile sunt perioade în care acele brațe se strâng în jurul unor anumite lucruri: copiii se concentrează asupra anumitor caracteristici ale mediului cu intensitate și intenționalitate.


La un moment dat, interesul copilului pare a fi atras irezistibil de un anumit aspect din mediu. Acest nou interes va determina copilul sa lucreze în mediul înconjurător și prin munca sa va căpăta o permanentă achiziție. Această stare de concentrare intensă este cea care ne ajută să recunoaștem perioadele sensibile prin care trece un copil, ghidându-ne astfel în interacțiunile noastre cu el.


Diferitele sensibilități interioare ale unui copil îi permit să aleagă din mediul său complex ceea ce este potrivit și necesar pentru creșterea lui. Îl fac pe copil sensibil la unele lucruri, dar îl lasă indiferent față de altele. Prin urmare, perioadele sensibile sunt modul în care natura se asigură că viața nouă ia ceea ce are nevoie din mediul înconjurător și că o face la momentul potrivit.

Copilul își face partea sa, iar adultul o are și el pe a lui: pe de o parte, aceea de a se asigura că mediul este pregătit să răspundă nevoilor și intereselor copilului. Pe de altă parte, să îl ajute pe copil să descopere mediul, să îl lege de mediu, stârnindu-i curiozitatea și încurajând repetiția și concentrarea.


Apoi, adultul trebuie să înceteze să interfereze, permițând și observând munca copilului. În curând, acesta va deveni un proces circular, deoarece prin observare adultul descoperă din nou și din nou nevoia copilului, dându-și seama ce să schimbe și când și cum să intervină.

68 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page